Hänger ni med?

Hänger ni med? 

Tänkte att jag skulle använda mig av bloggen igen nu för att få lite peppning och också dela med mig av mina erfarenheter.

När Max och jag träffades hade jag gått ner 15 kilo med hjälp av Viktväktarna på jobbet och fått pengarna tillbaka för kursen när jag nådde mitt mål. Men när jag blev sambo så var det som om något hände. Vi liksom många andra unnade oss lite mer när vi umgicks. Jag har alltid varit en godisråtta och gillat sötsaker. Under de här åren har vi också unnat oss god mat och lite extra emellanåt. Jag har försökt flera gånger under de här åren att ta tag i det hela men inte känt att jag haft den där riktiga motivationen att verkligen ta tag i det. Inte förrän nu. Nu när kläderna sitter åt och jag inte känner mig bekväm med mig själv. Max har också under åren dragit på sig några extra kilon så nu bestämde vi oss.

 

Den här gången blir det inte Viktväktarna utan GI/LCHF. Egentligen är jag emot att behöva köra någon form av diet. Men att ta bort just kolhydraterna eller i alla fall minska på dem har uppenbarligen hjälpt många med socker och sötsug. Vilket gör att vi vill testa det. Bara på den här veckan som vi har kört nu känner jag en markant skillnad. Jag är inte alls lika sötsugen och det känns så skönt. Igår unnade vi oss lite lördagsgodis och jag klarade mig bra på den lilla skålen och ville inte ha mer. Jag har inte heller känt något sötsug idag vilket jag brukar göra annars.

 

När jag har spanat runt lite för att få lite inspiration om just GI/LCHF så fastnade jag för Åse Falkman Fredrikssons blogg som har jag följt sedan jag var med Johanna Toftbys bloggträff där Åse föreläste. Åse har en hel drös med recept och det ska bli himla spännande att testa en hel del av dem under den här resan. Johanna är också en inspirationskälla med sitt glada humör och sina tips på sin blogg.

 

Mitt mål är att jag ska kunna ha den klänning som jag hittade häromdagen på jul eller nyår. Den här gången känner jag mig verkligen motiverad och jag har bestämt mig för att jag ska klara det här. Tillsammans vet jag att vi gör det! Jag har alltid varit väldigt öppen av mig och det är väl också därför som jag faktiskt väljer att börja skriva på bloggen igen, liksom mina inlägg på Instagram och Facebook under sommaren där jag har lagt upp när jag har motionerat. Dessutom hjälper det mig att hålla mig på banan när jag vet att folk runtomkring vet vad jag gör!

Hoppas att ni vill hänga med på min resa! NU KÖR VI!

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0