Motivation

Hur hittar man tillbaka till motivationen? Det känns som om jag har tappat den alldeles. Den sista tiden har jag inte alls fyllt i checklistan och jag har ätit en massa onyttigheter som jag inte behöver egentligen. Och jag kan inte hitta anledningen till att jag har gjort det. Allt är bra hemma och på jobbet. Visserligen har det varit mycket resande under en period men i övrigt har det varit lugnt. Jag har varit betalande medlem och gått på möten sedan i september förra året. Under de månaderna har jag totalt tappat tre kilo. Allt för att jag inte är tillräckligt motiverad så att jag tex lägger av med godisätandet som jag har börjat med igen. Någonstans måste ju roten till det onda finnas....jag vet bara inte vart jag ska hitta det. Inte heller vet jag vad jag ska göra. Känner mig inte tillräckligt motiverad för att fortsätta fullt ut men inte heller sluta helt för då blir det bara ännu jobbigare att komma tillbaka. Med andra ord alldeles förvirrad....
Förmodligen är jag inte ensam om att känna det så här men jag känner mig väldigt ensam. Dessutom vet jag att min sambo och familj tycker om mig som jag är och jag själv också men inte fullt ut.
Samtidigt så känns det här bekymret som ett litet, litet jämfört med vad många andra går igenom emellanåt och vem är då jag att gnälla om det? Även om det känns jobbigt för mig.
Någonstans kanske den där motivationen finns att hitta igen och leda mig på rätt väg....
AnnaE
2014-07-07 @ 12:56:35
URL: http://Aesbloggbloggplatsen.se

Hej!
Känner igen mej precis...
Och nu när man är ledig
så blir det att man äter
det där lilla extra. Sån
är jag iallafall. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0