Lugn söndag

Efter en vecka med en massa resande känns det skönt att softa i soffan hos mor och far med Nisse på ryggstödet bakom mig och Max jämte mig. Nästa vecka är det påsk och fyra dagars ledighet istället för två. Det behövs. Det har verkligen varit kanonroligt att utbilda de här veckorna men alla resor tar på mig. Jag har vant mig av med de där långa dagarnas pendlande nu när jag har så nära till jobbet. Det är egentligen fascinerande hur man kan vänja sig vid saker och ting. Om man gör det tillräckligt ofta så blir det till slut till en vana. Men om du slutar göra det så känns det ibland rent hopplöst att komma tillbaka till de där goda vanorna. Då gäller det att ha järnviljan och vara envis. 
Något annat som jag har märkt när jag är iväg så här och inte har samma vanor som hemma är att jag gärna stoppar i mig mer mat och onyttigheter än annars. Den här veckan har det blivit lite för mycket av det där så det blir att dra åt svångremmen och komma tillbaka till de där vanorna imorgon igen. Jag skyller lite på det tråkiga kvinnliga bekymret som dyker upp varje månad ;-) 
Jag har lovat mig själv att även om det är påsk så ska det inte bli en massa godis och skräpmat. Därför blir det att planera ordentligt matsedel för kommande veckorna när jag återkommer hem imorgon kväll. 
Och på tisdag har jag planerat in att komma iväg till gymmet igen. Det får nog bli tisdag och torsdag denna vecka. 
 
Max kusinbarn Rikard Wallin lyckades skjuta Färjestad till final i fredags så det får nog bli att kolla in lite hockey i påsk också. Mitt lag är och kommer alltid vara Frölunda men det är skoj när det går bra för "släkten". Även om Färjestad alltid är det där laget som vi andra älskar att hata ;-) Jag hade kunnat tänka mig att åka till Karlstad och kolla in en av finalmatcherna, men jag fick inte med mig M dit. Det är skoj att kolla hockey när det är lag som man inte håller på för då ser man hockeyn på ett annat sätt. I alla fall gör jag det som är sådan känslomänniska ;-) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0