Energi

Jag hade bestämt mig för att ta mig till gymmet idag men när arbetsdagen väl var över så hoppade jag över det. Jag har fortfarande en förkylning i kroppen och jag har känt mig allmänt hängig under dagen. Så det blev en promenad hemåt i solskenet istället. Och vilken energi det gav mig! Jag kände att jag lät allt som hänt på jobbet rinna av mig och bara njöt av solen. Ännu mer energi fick jag när jag kom hem och mötte Nisse i dörren. Han är alltid jättekelen när Max eller jag kommer hem. Det är som att han känner på sig när vi kommer, särskilt om vi kommer i vanlig tid. Är vi lite tidigare eller senare så får man ofta ropa på honom för då ligger han och sover sin skönhetssömn. Men idag mötte han mig på mattan i hallen och ville bli kliad på magen. Jag släppte ut honom i trädgården innan jag själv bytte om till träningskläder och tog med mig mitt nyinköpta hopprep ut för att testa det. Ojoj, satte klockan på fem minuter för jag tänkte att det klarar jag. Jo, säkert....INTE. Efter en och en halv minut var jag helt död. Men jag ska ge mig på det igen sen :-) När jag hade gjort det så lade jag mig på mattan i hallen och gjorde några övningar som jag hittade hos Johanna Toftby härom dagen. Så även om det inte blev ett regelrätt gympass så blev det en hel del motion och jag är nöjd med det :-) 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0