Helt okej midsommar

Sitter här i arbetsrummet och hör grabbarna skratta i vardagsrummet. Det har varit en helt okej midsommar hittills. Vi hann äta sillen och potatisen ute i trädgården innan regnet gjorde entré. Men sedan blev det en mysig kväll i uterummet som avslutades med lite rolig kubb där M spelade clown :-).
M:s kompisar är här så jag är ensam tjej bland fem grabbar. Det känns både bra och dåligt. Jag sticker inte under stolen med att jag är lite besviken och ledsen över att ingen av mina vänner kom. Samtidigt förstår jag att alla har fullt upp på annat håll och andra planer. Synd bara att jag ännu inte har hittat någon tjejkompis här uppe att umgås med eller att någon av grabbarna har sällskap. Men det är som det är. Jag är nöjd med det som jag uträttade igår vad gäller mat och annat och alla var nöjda och tyckte att det var gott. Det är alltid roligt att höra :) Jag tycker att det är roligt att laga mat och baka och det visar sig på alla möjliga sätt numera.

På måndag får jag besked om tillsvidareanställningen eller ej i Regionen. Det är så skoj och jag är så nöjd! Det har varit roliga, innehållsrika och lärande år i GBG stads tjänst men det är skoj att göra något annat också. När jag får beskedet så ska jag fira ordentligt :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0