Hos bästa vännen på Åland

Jag sitter i soffan hos bästa vännen på Åland. Tredje dagen vi är här och det känns rätt skönt att bara ta det lugnt. Igår åkte vi runt lite och avslutade med middag på Dinos inne i Mariehamn. Sedan var vi och hämtade lite kvarglömda saker hos hennes ex. Samme man som hon ryckte upp hela sitt liv för och flyttade hit och som inte ens kom och hälsade på oss när vi kom. Jag kan inte annat än känna avsky över hur han har behandlat henne. Svårt att förstå hur man kan behandla en annan människa så, men det har väl med att göra att han inte är nöjd med sig själv eller nåt. I vilket fall som helst skönt att hon blev av med honom. Hon är värd så mycket bättre!
 
Min egen sambo är kvar hemma i Svedala och jag saknar honom, men jag får träffa honom imorgon kväll igen. Då hoppas jag att han har fixat lite god middag, även om det blir tillsammans med P och P som skulle besöka honom from igår kväll. 
 
Det är samtidigt lite lustigt hur tekniknördiga vi numera är. A sitter med sin nya telefon vid köksbordet, hennes syssling J har sin telefon kopplad mot hennes dator och sitter och surfar medan jag har A:s dator i knät och skriver blogg och Facebookar. Ingen av oss pratar speciellt mycket med de andra. Bara ren tur att vi inte kommunicerar via telefon eller dator direkt till varandra haha :)
 
I övrigt vet jag inte om jag överväldigas av Åland. Det är fin natur men jag tycker nog att Alingsås är en mysigare stad än Mariehamn. Sedan förstår jag A som flyttade på grund av kärleken. Jag själv har ju lämnat Alingsås för Skövde och M. I Skövde har vi i princip allt som en storstad kan erbjuda samtidigt som vi har ett enormt mysigt hus  med en underbar trädgård där man nästan kan sola topless utan att någon ser. Jag trivs jättebra och det känns också skönt att det är så nära till både föräldrar och vänner som är kvar i Alingsås med omnejd. Vi får se om jag hittar ett annat jobb som jag vill ha närmare hemmet. Än så länge har jag ett jobb och jag kommer inte att stressa med att hitta ett nytt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0