Roadtrip till Örebro

Yes, på onsdag beger vi oss mot Örebro. Kanske inte jättelångt från Skövde men väl en liten rolig roadtrip. När S hörde av sig om jag ville åka med och se Frölunda mot Örebro så backade jag så klart inte. M och jag har pratat om det tidigare men så rann tiden iväg och nu ska han iväg på inflyttningsväg så det hade ändå inte blivit någon resa för honom och mig. Därför var det extra skoj när S frågade. 
Idag har varit en sådan där småtrist dag. Jag skrev tidigare i veckan om att jag har ett stort socialt nätverk och kontaktbehov och just idag hade jag velat ha hit vänner på fika eller åka till någon. Jag har ju några vänner här uppe men jag kände att jag saknade gamla gänget, både mina gamla vänner som jag har hängt med sedan skoltiden och hockeygänget. Det krävs hela tiden ett planerande när man inte bor så nära varandra. Det är ju inte bara att sätta sig i bilen och åka fem minuter utan det ska passa in. 
Därför var det extra skoj nu när det blev hockey på onsdag. Både att få träffa S och att åka och se Frölunda. Det har inte varit jättemånga tillfällen den här vintern och att åka och se en ny arena är alltid skoj. Jag har ju sett nästan alla SHL-arenor förutom Skellefteå men det får väl planeras in det också framöver. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nettzi's tankar

En glad tjej i mitten av trettioårsåldern som förflyttat sig i livet. Lite förvirrad i tanken ibland men gör mitt bästa att försöka reda ut dessa tankar :-) Gillar hockey, dans, heminredning, husvagnsliv, läsning och att umgås med familj, vänner och sambon.

RSS 2.0